IIW:n johtoryhmä on kiinnittänyt huomiota Inner Wheel -logon ja muiden IW -tunnusten yleistyneeseen epäasialliseen käyttöön. Ohjeiden mukaan tunnuksia tai jäsenten yhteystietoja ei saa luovuttaa yksityisille tai kaupallisille yhteisöille markkinointitarkoituksiin. IW -logon tai muiden tunnusten ulkoasua ei myöskään saa muuttaa.
IW -klubit ja Kansalliset Neuvostot voivat käyttää IW -tunnuksia varojenkeräyskamppanjoissaan, jolloin tunnus osoittaa, ketkä varoja keräävät ja minkälaiseen tarkoitukseen ne käytetään.
Asiaa koskevassa sähköpostissaan KN presidentti Tuula toteaa, että meillä Suomessa tunnusten käyttö on ollut asiallista, mutta vanhentuneita logoja näkee edelleen käytettävän.
IIW on jo muutamia vuosia sitten päättänyt, että käytetään väritykseltään kelta-sinistä logoa kultaiseen vivahtavan sijasta. IIW:n sivuilta voi ladata ohjeen ‘IIW Branding Guidelines’ (https://www.internationalinnerwheel.org/for-members/logos-and-branding.html). Käytetään tätä suositeltua logoa kaikissa asiakirjoissamme. Samalta IIW:n verkkosivulta löytyvät ohjeet myös ’Happier Futures’ -tunnusten ja kirjainfonttien käyttöön. Sivulta voi ladata kaikkien hyväksyttyjen logojen ja logoyhdistelmien kuvat.
Administrator Alan Phillips’in viesti Kansallisille edustajille 7.12.2018
(linkki)